Tekken Dark Resurrection

روند بازی فوق العاده، گرافیک و صداگذاری خوب و جذابیت بالای Tekken

 Dark Resurrection باعث می شود که به راحتی عنوان "

بهترین بازی مبارزه ای برروی PSP" به آن برسد.
نکات مثبت :گرافیک فوق العاده بازی در کمتر بازی ای برروی

 PSP دیده شده است - قابلیت ذخیره سبک بازی خود و قرار دادن

آن در اختیار دیگر بازیکنان - صداگذاری فوق العاده - روند بازی عالی درست مانند نسخه های قبل - شخصیت ها و مکان ها بسیار خوب هستند
نکات منفی :ممکن است کنترل بازی در ساعت اولیه بازی

کمی مشکلات برای شما درست کند

سری Tekken را می توان یکی از بزرگترین دلایل موفقیت دو کنسول PS1 و PS2 دانست. بعد از اینکه کنسول قابل حمل سونی با نام PSP را عرضه شد، بسیاری از خریداران جای خالی یک بازی مبارزه ای خوب (مثل Tekken) را بروی این کنسول احساس می کردند. با توجه به این مساله، مسلما انتشار Tekken: Dark Resurrection به صورت انحصاری بروی این کنسول واقعا برای طرفداران این سبک بازی ها خوشحال کننده بود.

این نسخه به خوبی اصول کلی سری را حفظ کرده است.

Tekken: Dark Resurrection را می توان همان نسخه 5 سری با محتویات جدید دانست. حتی اگر هم Tekken 5 را برروی کنسول خانگی خود بازی کرده اید باز هم سبک خاص این سری و محتویات جدید آن می توانند دلایل خوبی برای خرید این ویرایش باشند. هم اکنون بیش از 30 شخصیت در بازی گنجانده شده اند که در بین آن ها 2 شخصیت نیز دیده می شوند که در Tekken 5 حضور نداشتند. خوشبختانه تمام شخصیت ها از همان ابتدای بازی باز هستند و مانند دیگر نسخه های این سری لازم نیست آن ها را آزاد کنید.

مطمئنا کنترل روان و راحت یک بازی برروی کنسول های دستی بسیار اهمیت دارد. خوشبختانه در ken: Dark Resurrection کنترل به اندازه کافی خوب است و شما تنها در همان ساعات اولیه بآ آن مشکل خواهید داشت و پس از مدتی به راحتی می توانید انواع حرکات چند ضرب را در بازی اجرا کنید. مکان های مبارزه ای هم که در این نسخه در نظر گرفته شده اند مجموعه ای از مکان های Tekken 5 همراه با تعدادی زیادی مکان جدید هستند.

مانند تمام نسخه های دیگر سری Tekken، در Dark Resurrection نیز چندین حالت مختلف برای بازی وجود دارد. حالت Acrade طبق معمول همیشگی در بازی گنجانده شده است. بعد از پایان این حالت با هر یک از شخصیت ها، شما می توانید فیلم جالبی از او تماشا کنید. Time Attack برای ثبت رکورد های زمانی، Team Battle برای مبارزه گروهی، quick battle برای مبارزه سریع و یک حالت آموزشی نیز تعدادی از حالت های بازی را تشکیل می دهند. حالت های دیگری از قبیل Tekken Bowling، Gold Rush (این حالت پول در آوردن را بسیار راحت می کند) و Dojo (یک حالت فوق العاده برای آزمایش مهارت هایتان) هم در بازی گنجانده شده اند که جذابیت آن را دو برابر کرده اند.

یکی از مهمترین دلایل موفقیت سری بازی های Tekken، حالت دو نفره آن ها است. خوشبختانه خود سازندگان نیز به خوبی به این موضوع واقف بوده اند و در نسخه PSP نیز قابلیت بازی دو نفره تحت شبکه را گنجانده اند. البته راه های دیگری نیز برای رقابت با دیگر بازیکنان در نظر گرفته شده اند که واقعا جالب هستند. یکی از راه ها زدن رکورد در حالت Time Attack و ثبت آن در اینترنت است. با این روش می توانید ببینید که در مقایسه با دیگران چقدر مهارت دارید.

راه دیگر نیز مبارزه با روح دیگر بازیکنان است. تمام بازیکنان می توانند مبارزات خود را ذخیره کنند و آن ها را به روی اینترنت بفرستند. بازیکن های دیگر نیز این فایل ها را دانلود می کنند و آن ها را در Tekken اجرا می کنند. اینگونه رقیب شما در واقع روح (نمایی) از یک بازیکن واقعی است و سبک مبارزه او را به نمایش می گذارد. این قابلیت واقعا جالب است و باعث می شود که شما احساس کنید که واقعا دارید با انسان های دیگر بازی می کنید(حیف تو ایران ...). هوش مصنوعی بازی هم هر چند در نوع خود بی نظیر است اما استفاده از این روح ها حتی آن را بهتر هم می کند.

مانند تمام نسخه های دیگر سری Tekken، در Dark Resurrection نیز چندین حالت مختلف برای بازی وجود دارد. حالت Acrade طبق معمول همیشگی در بازی گنجانده شده است. بعد از پایان این حالت با هر یک از شخصیت ها، شما می توانید فیلم جالبی از او تماشا کنید. Time Attack برای ثبت رکورد های زمانی، Team Battle برای مبارزه گروهی، quick battle برای مبارزه سریع و یک حالت آموزشی نیز تعدادی از حالت های بازی را تشکیل می دهند. حالت های دیگری از قبیل Tekken Bowling (یک بازی بولینگ نسبتا جالب)، Gold Rush (این حالت پول در آوردن را بسیار راحت می کند) و Dojo (یک حالت فوق العاده برای آزمایش مهارت هایتان) هم در بازی گنجانده شده اند که جذابیت آن را دو برابر کرده اند.

مکان های جدیدی برای مبارزه وجود دارند.

مانند همیشه باز هم Tekken با گرافیکی فوق العاده بازگشته است که قابل مقایسه با دیگر رقیب هایش برروی این کنسول نیست. در واقع مشکلات گرافیکی در بازی بسیار کم هستند. طراحی شخصیت ها برای یک کنسول دستی عالی است و محیط ها با جزئیات خوبی طراحی شده اند. در کنار این موارد بازی از FPS (فریمی که بازی بر ثانیه پخش می کند) خوبی نیز برخوردار است. البته گاهی نیز افت FPS در بازی دیده می شود که تقصیر بازی نیست و مشکل کنسول دستی سونی است. خوشبختانه لود های بازی نیز بسیار سریع هستند و تنها چند ثانیه از وقت شما را می گیرند.

صداگذاری بازی هم واقعا عالی هست و کمتر مشکلی در آن دیده می شود. بیشتر آهنگ های بازی برای Tekken 5 هستند و تعدادی از آن ها نیز جدید هستند. می توان گفت که تمام آهنگ ها عالی هستند و به خوبی با بازی هماهنگی دارند. بقیه صدا ها نیز دقیقا از روی نسخه پنج سری برداشته شده اند و در نتیجه بسیار خوب و با کیفیت هستند. در مجموع Tekken: Dark Resurrection بازی فوق العاده ای است و کمتر مشکلی دارد. این بازی درست مانند تمام نسخه های قبلی عالی است و اگر طرفدار این سری هستید و یک PSP هم دارید، بهتر است آن را از دست ندهید.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:18 ق.ظ http://ti2.blogfa.com

سلام عزیز.
خوبی؟
من ترینر یا رمز بازی Liquidator ۲ رو می خواستم. تو رو به خدا اگه داری به من بگو. همه جا رو گشتم ولی نیست که نیست.
اگه داشتی تو قسمت نظرات وبلاگم به من خبر بده.
خیلی آقایی.
بای.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد